wełna

piątek, 10 czerwca 2016

Spotkanie z historią i kulturą na zamku w Owieśnie

Tak , tak to już za tydzień 18 czerwca o godz.17 w mojej wiosce rodzinnej odbędzie się spotkanie z historią i kulturą " Noc Świętojańska " I mnie tam nie zabraknie z całym moim kramem wełnianym . Dzięki Joannie , mojej koleżance a teraz Pani sołtys będę miała przyjemność wrócić do moich korzeni . Urodziłam się i wychowałam w Owieśnie w małej wiosce . Pierwsza wzmianka o nim pochodzi z 1260 roku i w dużej mierze łączy się z historią zamku po którym teraz zostały ruiny . Jest to jedyny w Polsce zamek średniowieczny zbudowany na planie koła . Będąc dzieckiem bardzo często buszowałam po ruinach i okolicznym parku w poszukiwaniu skarbu . Bardzo miło wspominam ten czas . Najlepiej wspominam legendę związaną z Owiesnem . a było to tak : Było to za czasów bitew z Tatarami . Wojska tatarskie po wygranej bitwie na Legnickim Polu oblegli wioskę , wszyscy mieszkańcy ukryli się w zamku .Oblężenie trwało bardzo długo i mieszkańcom groził głód. I wtedy przez przypadek pies porwał z zamku ostatni kawałek mięsa . Tatarzy widząc to uznali , że w zamku jest dość pożywienia i odstąpili od oblężenia . I tak wyglądała pokrótce ta historia . Zapraszam na różne atrakcje tj , pokazy rycerskie , obrzędy związane z Nocą Świętojańską , taniec ognia i wiele innych a między nimi ja . Przędzenie wełny i jej obróbka , tkanie itd . Wszystkich serdecznie zapraszam . Pozdrawiam Monika. Kilka zdjęć z poprzednich imprez :) http://owiesno.com/spotkania-z-historia-i-kultura-na-zamku-w-owiesnie/
zdj. tygodnik dzierżoniowski

 

Ruiny zamku zdj. owiesno . agro.pl

zdj. tygodnik dzierżoniowski .pl

zdj. tygodnik dzierżoniowski .pl
Po imprezie na pewno wrzucę kilka swoich zdjęć .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz