wełna

wtorek, 26 stycznia 2016

Udane farbowanie - Wełna Nowozelandzka

Tak jak już pisałam wcześniej , jedną z moich ulubionych wełen jest nowozelandzka. Runo pochodzi z Nowej Zelandii, pochodzi od merynosów i może mieć dodatek innych ras z którymi krzyżowano merynosy. Wełna jest miękka, gładka z połyskiem. Jeżeli chodzi o farbowanie idealnie absorbuje barwnik. W tym moim farbowaniu użyłam barwników spożywczych wbrew pozorom są to barwniki bardzo trwałe i tańsze od innych. Oczywiście barwienie garnkowe bo takie wychodzi mi najlepiej, chociaż efektu nigdy nie możesz być pewna do końca. Jeżeli chodzi o przędzenie to też w końcowym efekcie możesz być mile zaskoczona. Nitkę , można wyciągnąć bardzo cienką, chociaż ja wolę te odrobine grubsze ( nie za bardzo lubię cienizny), tutaj zafarbowałam około 400g czesanki wełnianej. Niteczka jest na zamówienie. Pora brać się do pracy. Zachęcam do komentowania moich postów , zadawania pytań. Postaram się na nie odpowiedzieć w miarę mojej wiedzy. Chciałam wam również pokazać jak wygląda owca nowozelandzka. (zdjęcie z internetu)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz